Isnin, 26 April 2010

CCM Weekend Drive



Ahad lepas 25hb April 2010, aku bawa family aku join CCM Weekend Drive. Dengan bergerak secara berkumpulan dari lokasi berkumpul, destinasi pertama ialah singgah di Taman Botani Johor di Sri Medan,Batu Pahat. Aku sendiri selama 8 tahun menetap di Johor, inilah kali pertama aku datang ke sini. Tiada apa yang begitu menarik perhatian selain melihat keindahan alam ciptaan Allah swt di sebuah tasik bekas lombong. Sesuai bagi kaki pancing...aku pula lupa nak bawak pancing.



Pokok Melaka....inilah kali pertama aku melihat pokok yang menjadi ilham bagi Parameswara untuk membuka negeri Melaka dahulu sehingga di kenali oleh pedagang seantero benua.
Kemudian kami bertolak ke Junkyard Sale di Rengit,Batu Pahat. Lokasi ini amat popular kerana penduduk di sini menjual barangan terpakai dari Singapore yang masih berkualiti. Namun begitu, untuk mendapatkan kualiti yang terbaik...bergantung kepada kepakaran sendiri memilihnya. Dari peralatan bayi seperti stroller sehinggalah ke peralatan elektrik seperti tv lcd. Harga juga boleh dikategorikan murah antara 50% hingga 80% dari harga asal. Namun begitu, tiada sebarang jaminan kualiti bagi setiap barang yang dibeli....
 
Selepas penat meronda-ronda di Junkyard sale ni...kami bergerak semula ke Batu pahat untuk 'pekena' neasi beriani gam...perrgghhh...tak dapat nak cerita nikmatnya. Lepas makan, berehat di taman permainan kanak-kanak. bagi 'can' pada anak-anak pulak untuk bermain.
 
Bawah ni adalah peta kedudukan kedua-dua tempat di atas.
 
 

0 comments:

Catat Ulasan

Rekod Kunjungan

Hits Since August 12, 2009!

Free Hit Counter by Pliner.Net

Pengunjung Online

Mesej Rakan...

Download

BlogMalaysia.com

Bicaraguru Rank
 
Aku Melihat...Aku Dilihat... creditosBlogger Templates creditos Templates by lecca 2008 .....Top