Rabu, 28 Oktober 2009

Personas For Firefox


Sebenarnya aku jumpa 'benda' ni dah lama dan aku dah dan sedang guna pun. Personas ni adalah 'skin' bagi pelayar Firefox. Skin Personas ni boleh ni boleh ditukar mengikut citarasa pengguna pada bila-bila masa sahaja. Senang nak guna,senang nak tukar dan sungguh menarik. Salah satu kelebian yang ada pada pelayar Firefox ni. Dan apa yang lebih menarik...semua skin yang ada dalam galeri nya adalah PERCUMA. Cuba lihat 3 skin (anak panah warna kuning) yang berbeza untuk pelayar Firefox yang aku pakai...
Untuk memulakan pemakaian Personas ini, layari http://www.getpersonas.com/. Anda kena install dulu add-on untuk Frefox tu. Klik je kat kotak berwarna hijau yang ada tulis Get Personas Firefox-Free. Selepas proses install, restart Firefox. Layari semula http://www.getpersonas.com/ dan klik pada Gallery di bar atas. Dari situ, anda boleh pilih skin yang popular atau anda juga boleh pilih skin dari pelbagai kategori yang ada. Klik je pada gambar skin tu dan klik pada kotak Wear This yang ada di bahagian bawah kiri gambar skin tu. Perhatikan, skin atas Firefox akan berubah. itu saja !.
Atau...anda juga boleh cipta skin sendiri...tapi yang ini anda kena daftar sebagai pengguna...langkah seterusnya aku tak tau sebab tak cuba lagi.

~Good Luck!~

0 comments:

Catat Ulasan

Rekod Kunjungan

Hits Since August 12, 2009!

Free Hit Counter by Pliner.Net

Pengunjung Online

Mesej Rakan...

Download

BlogMalaysia.com

Bicaraguru Rank
 
Aku Melihat...Aku Dilihat... creditosBlogger Templates creditos Templates by lecca 2008 .....Top